Vanliga frågor och svar
1. Handla och betala
Hur gör jag en beställning?
I dagsläget är vårt produktsegment på vår webbplats en så kallad produktkatalog. Vilket i praktiken innebär att det finns i dag ingen köpfunktion aktiverad och du gör därmed din förfrågan eller beställning via telefon, e-post eller genom att besöka oss.
Vilken betalningsmetod använder ni er av?
Faktura. I normala fall använder vi oss av faktureringsmetoden med 14 dagar netto. Du kan i samband med köp även ansöka om finansiering och/- eller leasing. Se avsnittet Leasing och hyrköp för mer information eller ring oss på 036 – 12 21 22 så hjälper vi dig vidare.
2. Produktsortiment
Hur söker jag efter en produkt?
Nästan allra längst upp, precis under vår logotyp finns ett sökfält som du kan använda dig utav för att söka efter en produkt. Även om du exakt vet vad du är ute efter så rekommenderar vi att du använder webbplatsens sökfunktioner för att snabbare hitta det du söker efter.
I sökfältet kan du söka på bland annat benämning, artikelnummer och varumärke. Du behöver inte skriva hela ord, automatisk sökning görs om du anger minst 3 bokstäver eller nummer, för att få ett så bra resultat som möjligt så gör du en exakt sökning. När du söker presenteras resultatet direkt i sökrutan. Tryck dock på enter på datorns tangentbord om du önskar ett mer samlat och överskådligt sökresultat.
Hur använder du sökfunktionen på bästa sätt?
När du använder sökfunktionen, söker du lämpligen på artikel/model-nummer, benämning eller varumärke. Exempel på sökning:
90017
Kläm
Klämgrill
Klämgrill Exxent
Exxent
3. Transport och reklamation
Vad gör jag om jag får en trasig vara?
Var god reklamera trasig eller defekt produkt vid upptäckt och inom god tid. Om möjligt skickar vi ut tekniker som tar hand om ditt specifika ärende på plats. Det går också bra att ringa oss så hjälper dig vidare med ditt ärende. Våra ordinarie öppettider är helgfri måndag-fredag Kl. 8.00-17.00. Med ev.frånvaro för lunch Kl. 12.00-13.00.
Kontakt oss →